پروژه های اجرایی

اجرای پروژه پارکینک مکانیزه تمام اتوماتیک شهرک صنعتی مشهدDSC04761

پروژه مگا پارکینگ مکانیزه در اواسط تابستان سال 1391 از فاز امکان سنجی آغاز شد. در این مرحله امکان سنجی با هدف بررسی همه جانبه پروژه به همراه برآورد کاملی از بخش­های مختلف آن جهت طراحی و ساخت در داخل کشور مورد تحقیق و بررسی قرار گرفت. در این مرحله همچنین انواع پارکینگهای اتوماتیک ساخته شده در سطح دنیا با تکنولوژی ها و نسلهای گوناگون به صورت دقیق مطالعه و بررسی گردید. در این بخش مزایا و معایب هر کدام از پارکینگهای مکانیزه و ویژگی های مشترک و منحصربفرد انواع پارکینگها بشکلی بسیار دقیق، علمی و تخصصی مورد مطالعه قرار گرفت. در نهایت با بررسی تخصصی نتایج امکان سنجی، بهینه‌­ترین و مناسب ترین نوع پارکینگ مکانیزه جهت طراحی و ساخت گزینش گردید.

در اوایل زمستان سال 1391 با استفاده از نتایج امکان سنجی، طراحی نمونه پایلوت پارکینگ طبقاتی اتوماتیک آغاز گردید و پس از آن ساخت و اجرای این نمونه آغاز شد که در آن از بهترین تجهیزات اروپایی برای ساخت این نمونه بهره گرفته شد. نمونه پایلوت و نمایشگاهی پارکینگ تمام اتوماتیک ساخته شده در مقیاس یک دهم نمونه واقعی طراحی و اجرا گردید. در این نمونه قابلیت پارک و دریافت اتوماتیک خودروهای واقعی با ابعادی در مقیاس یک دهم فراهم گردید که در آن کلیه مکانیزم ها و فرآیندهای پارکینگ اتوماتیک به صورت کامل به نمایش گذاشته شد.

در تابستان سال1392 پس از اتمام ساخت نمونه پایلوت، مطالعات پایه در جهت نیل به سوی ساخت نمونه صنعتی محصول آغاز گردید. طراحی مگا پارکینگ مکانیزه با هدف مشخص نمودن کلیه بخش­های مکاترونیکی آن همراه با پیش­نیازها منطبق با الزامات و استانداردهای ملی و بین المللی انجام شد. در این طراحی مشخصات مربوط به بخش­های مختلف سیستم کنترل، ابزاردقیق، سیستم توزیع برق، مکانیزم­های حرکتی و فرآیندهای مختلف همراه با سیستم­های جانبی اعم از سیستم نظارتی، سیستم امنیتی و سیستم برق اضطراری تعیین گردید. علاوه بر آن با استفاده از آخرین تکنولوژی های نرم افزاری دنیا طراحی ها و محاسبات بخشهای مختلف سیستم بانجام رسیده، شبیه سازی و تست گردید.

در اواخر سال 1392 طراحی و ساخت نمونه نیمه صنعتی پارکینگ مکانیزه تمام اتوماتیک مگا پارکینگ آغاز گردید. بر مبنای مستندات طراحی پایه، نقشه­ های مربوط به نمونه نیمه صنعتی برای 12 سلول استخراج گردید. بنابراین این نمونه قابلیت پارک و تحویل دوازده عدد خودرو را به صورت کامل و اتوماتیک داراست. پس از اتمام مراحل طراحی نمونه نیمه صنعتی شامل طراحی تجهیزات برقی، الگوریتم­های کنترلی و مکانیزمهای مکانیکی فاز اجرایی آن در ابتدای سال 1393 اغاز گردید. در این بخش با بکارگیری بهترین تجهیزات اروپایی، نمونه نیمه صنعتی مگاپارکینگ اجرا گردید. در نمونه نیمه صنعتی مگاپارکینگ با تلفیقی از طراحی ملی و بهترین تجهیزات مطرح جهانی به دستاوردی مدرن و منحصربفرد در حوزه مکاترونیک در سطح کشور دست یافتیم.

در اواخر سال 1393به منظور آزمون کلیه بخش­های مگا پارکینگ مکانیزه، تست­های مشخصی برای ربات­های مختلف آن طراحی شد. این تست­ها طوری طراحی شد تا با انجام آنها طی مدت زمان مشخص، اجزای گوناگون مگا پارکینگ معادل 5 سال عمر عملکردی خود را تجربه نمایند. در این دوره کلیه قطعات و تجهیزات به لحاظ استهلاک و نحوه عملکرد صحیح تحت آزمون هایی جدی و دقیق قرار گرفتند. به لطف خداوند متعال دوره تست­های عملکردی با موفقیت و با کمترین مشکل انجام گردید.

پروژه پارکینگ مکانیزه دوسطحی مجتمع پالادیوم 1394-1395

LT-paladium